Monday, November 24, 2008

Klottertajm.. igen!

Massa klotter, mycket inspirerat av ett par spanska(?) tecknare som Anders (Aka The Chu) tipsade om. Var längesen jag hade ett sånt inspirationsrus sist, jag fyllde säkert åtta papper med massa teckningar på en kväll. :) Nu är allt dock normalt igen. Förutom att jag påtal om ingenting har jätteont i min stortå eftersom jag tappade en stol på den tidigare idag. Jag har inte vågat titta på den än, men jag anar att den är blåmärkig och läskig. Typ som den var för tre år sen, när jag flydde från en geting och körde samma tå rakt in i en stor sten. Tån blev nog några millimeter kortare för en tid, och jag haltade i två veckor efteråt. (okej, jag medger att riktigt så illa är det inte nu.)

Och till sist ett texturexpriment som urartade och blev en råtta. :)

3 comments:

fanboyet said...

snyggt!

Oscar Hjelmgren said...

Oerhört snyggt. Gillar din mer utflippade (eller ska man säga karikerade?) stil att rita människor i! Vargen i mitten med det elaka grinet är också en favorit. Du får alltid till uttrycken så bra. Ett album måste komma! Snart!

Hedvig said...

Fanboyet: Tackar! :)

Oscar: Tack så mycket! :D
Mja, om jag bara kunde få till ett ordentligt manus och sen lyckas få mig till o teckna klart det så.. Jag skulle inte kunna få en dos av ditt tålamod? :)

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...