Friday, November 7, 2008

Run biatch! Run!!

Tyck synd om pippin, its an order! :)
Den här bilden roade jag mig med igår. Jag hade tänkt försöka tuscha den så noga som jag bara kunde. Men när jag kommit ungefär halvvägs med tuschningen ringde en telefonförsäljare och undrade om jag ville byta elbolag (IGEN!) Jag blev grinig och sa "Nej, jag vill inte byta elbolag klockan tio på kvällen och jag är mitt inne i ett tuschexpriment som är viktigt för mig och bara så du vet så drog du just ner min koncentrationsförmåga med 50%..." Okej, jag sa väl inte riktigt så... Men tuschningen efter det blev klumpig och tjock i varje fall. Tja, livet är inte lätt för en tuschnörd. Men nu har jag iallafall registrerat mig hos NIX. So bajbaj telefonförsäljare! :)
Härunder en bakgrund som jag gjort åt jobbet. Men figurerna är mina, så därför kan jag visa den här. :) Dont use without permission. Its copyrighted!!

6 comments:

Oskar Forsgren said...

Wow, den övre bilden var verkligen häftig, har aldrig sett dig teckna i den stilen. Lite Wanda Gattino och Xavi men ändå inte, det ser inte riktigt Disney ut.

Hedvig said...

Tackar! :D Jepp, jag håller på o träna på tuschning, och då var det tacksamt med lite mer rundade figurer. Och smickrande att du tycker det påminner lite om Wanda, han är en förebild. :) Xavi måste jag kolla upp.

Göran S said...

Mycket snyggt -- fast jag undrar ju vilken del av bilden tuschningen blev saboterad i; är det hästen? De övriga tycker jag nämligen ser mycket spänstiga ut. Möjligen att råttrumpan blev en gnutta, gnutta tjock.

Det är lite goofy-Disney över det, tycker jag (alltså inte Goofy, utan adjektivet goofy). Hunden ser litegrann ut som en hund-känguru-mix, men har ett lysande (och mycket goofy!) ansiktsuttryck. Och det blir extra mycket fart i vänster halva av bilden av kurvan de springer på.

Det är kanonsnyggt. Om det här är hur det ser ut när du _tränar_ tuschning borde du ju kunna göra "träna" på saker som ska publiceras för betalning -- jag förstår inte varför du inte redan är så överhopad med arbete att du inte har tid med tuschträning!

(Och även om Gattino är duktig tycker jag faktiskt dina figurer känns mer kraftfulla och levande.)

Hedvig said...

Japp, i stort sett hela hästen och svansen på katten framför den gjordes direkt efter samtalet. Svansen på katten är i och för sig lite tillrättad i efterhand, så det är nog inte så lätt att se. (hoppas jag ;P)

Och tack så mycket! Kul att du gillar dem. :D och apropå att du tycker mina figurer ser mer levande och kraftfullare ut än Gattinos; Wow! Den kommentaren kommer jag leva på länge. Så tacktacktacktack!! :)

och jag tror bestämt att förlagen läste din kommentar, för nu i dagarna ploppade det in ett par uppdrag i min brevlåda efter ett ganska lugnt halvår. :P

Oscar Hjelmgren said...

Jag gillar de tjocka tuschlinjerna! Dessutom tycker jag att du är bättre än Gattino, vill snarare jämföra dig med Daniel Branca. Dock funkar det inte för mig att få den undre bilden stor när jag klickar på den! Men den ser hursomhelst extremt bra ut i litet format!

Hedvig said...

Ahh, tack!!!! :D

oj, hm, måste ha blivit nåt fel med kodningen lr nåt. :S Jaja, det finns en större variant här: http://vixie87.deviantart.com/art/Fly-away-102906073

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...