Friday, November 28, 2008

Tattooooooo och tjejserier

Såhär blev min tatueringen som jag nämnde för några inlägg sedan. :)
...Fast tatueringen sitter i och för sig inte på mig, utan på min kompis Carro.
Förlagan till den finns här för den som vill jämföra.

Och härunder ett smakprov på serien Emma och Sara till tidningen Julia 03/09
Min skiss och Jockes tusch. Och mitt manus faktiskt. (hör och häpna!) Fast nu kan jag ju tyvärr inte lägga ut hela här innan det är publicerat. :S
Sammanfattat handlar det om Sara som är nervös för att hon ska ringa en viktig person.

Såg precis klart på Idol. Fjortisfavoriten Johan åkte ut. Fast trots att jag har hoppats på att han ska åka ut så känns det lite sorgligt på samma gång. För när får man annars chansen att se sånt som händer här från och med 01:28 och sedan efter juryns kritik. :P Fatta vad den tjejen måste vara glad!

5 comments:

Oskar Forsgren said...

Jag tycker att hon ser chockskadad ut.

Hedvig said...

Hehe, då ska du se mig när jag ska ringa viktiga samtal.. :P

Natalia said...
This comment has been removed by the author.
Natalia said...

Sorry, felstavning...
Lovely! Vilken fin tatuering!!

Ja, trodde inte heller Johan skulle åka, fick för mig att han hade mer fans än Alice. F. ö. tyckte jag att hon borde åkt, hon såg så trött ut...

Fina bilder, som alltid! Bra jobbat på ansiktuttrycket på sista rutan, väldigt Hedvig (alltså tecknarstil). Kul att du fick göra manus (vill se mer egna serier från dig...)

Hedvig said...

Tack för berömmet Natalia! :D
Mja, jag har ett litet fansinprojekt på gång faktiskt. Får se om jag kan brinna för manuset så pass länge att det blir klart till SPX. :)

Ja, Alice har inte varit på topp i de senaste programmen. Av nån anledning så flyter hon ofta förbi mig lite obemärkt, som typ pausunderhållning mellan de andra artisterna. :S Men annat är det med Kevin! Han bara måste till globen tycker jag. :P

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...