Thursday, December 25, 2008

Julskisser

Lite skisser gjorda på julafton efter julklapparna öppnats. :) Fick mycket hushållsgrejer i år, skruvmejslar, äggkoppar, osthyvel osv. Sånt som jag behövt i ett år men inte kommit mig för att skaffa. Så thats all good. :)
Har ätit massa julmat, sett Karl Bertil Jonssons jul för första gången och proppat i mig MASSA godis.
(det är faktiskt jul och då är det okej!:D)
Jag har även fått lyssna på farmors årliga tjat om att jag borde ta o skaffa mig ett "riktigt" jobb och att jag borde börja plugga, för tecknare kan jag ju inte vara hela livet. Nuthin new, nuthin Im gonna bother my mind with.
Att plugga vore i och för sig kul, jag skulle gärna gå på högskola nån gång i mitt liv. Men att sluta som tecknare -Nä. Jag trivs bra med det jag gör och tänker fortsätta med det. :)

5 comments:

J said...

Jocke sez: Allt det där kommer med i din sketchbook för 2009 väl? Hoppas på en fet (40-50 sidor) sådan till SPX. :)

Hedvig said...

You bet! ;)

Göran S said...

Åhå... Jag som hade tänkt gå på SPX, fast nu vet jag inte om jag törs...

Charmigt som vanligt, och roligt att se hur du experimenterar med olika uttryck. Men när kommer serien om hunden, lejonet och deras kompis rymlingen från genlaboratoriet? Blir det före eller efter den om hästen, hyenan och leopardungen?

Folket behöver serier från denna penna!

Oskar Forsgren said...

Ja, klart du ska plugga. Arbetslös akademiker är ju ett mycket bättre yrke än tecknare.

Hedvig said...

Göran: Hehe, jag har faktiskt inte tränat tillräckligt mycket än för att kunna slå dig i mandomsprovet. ^^' Men tänkte börja nu efter nyår o bygga upp muskler inför nästa bokmässa, så passa dig! ;)

Jadu, jag har inte satt igång med nån serie än. Men med lite tur kanske jag lyckas få ihop nåt kort till SPX utöver min sketchbook. Den som befinner sig där får se. :)

Oskar: Hehe precis. :P

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...