Monday, February 9, 2009

Melodifestival och Bolt

Tillbaks i Göteborg efter en trip till Malmö över helgen. :)
Hann med en hel del! Först ett besök på serieskolans fredagsfika för o säga hej till Terese och sno åt sig lite gratis frukost. Senare samma dag gick jag och pojkvännen på bio och såg Bolt. Utan 3d-glasögon visserligen, men filmen var helt okej ändå.
Och mot slutet av dan så var det dags för melodifestivalen. Wohoo! Eller nåt. Tyckte att första programmet var ganska tråkigt. Hade inga storfavoriter, fast jag tyckte att Emilias låt var hyfsad. Caroline af ugglas låt är annars den som jag kommer ihåg bäst. Mest för att den var weird. Och för att hon hade turkosa gummistövlar.
restan av tiden har gått åt till o teckna. Och teckna. Och teckna lite till. Har en del jobb som jag vill ha klart så snart som möjligt. Trots det hann jag faktiskt med att teckna lite egna grejer. Here's a few of em:

2 comments:

Oskar Forsgren said...

Jäkla fin rörelse du får till i skisserna. Jag tänkte tipsa om Pierre Alarys blogg, du kanske gillar hans stil: http://pierrealary.blogspot.com/
Jag tycker han tecknar riktigt originellt, han har en väldigt distinkt stil som är cartoony men ändå inte alls liknar Disney, samtidigt som man ser att han har ett gediget tecknarkunnande i grunden.

Hedvig said...

Tackar! :D

Jag kollade upp din länk, himla snygga och inspirerande grejer! Han har sånt driv i sina teckningar, och jag tycker även om hans färgsättning. :) Kommer definitivt kolla in sidan igen. Thanks for the good link!

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...