Skip to main content

Skrivarkurs


Olika versioner av bilden med temat "Tears" från 100-topic grejset.

Jag började på min skrivarkurs på stadsbiblioteket igår. Det var kul. :)
Kändes som att vara tillbaka på gymnasiet igen. (på ett positivt sätt) Vi var väl ungefär elva pers samt en lärare. Jag började direkt placera in dem alla i deras "fack". "Hon där måste vara kritikern, i hörnet sitter den seriösa och hårt pluggande typen, och närmast läraren sitter de två hyggliga och lättpratade typerna, och han måste vara..."
Det mesta stämde sedan in när man väl började prata med dem. (Nu har jag visserligen inte pratat med alla ännu.) Men det är kul att vissa roller alltid återkommer oavsett vilken klass/grupp man hamnar i. Och kanske ger det en viss trygghet också, man vet var man har folk. Ungefär.
Hursomhelst så verkar det vara en trevlig grupp, så jag ser fram emot nästa måndag då kursen fortsätter. :)

Comments

Oscar Hjelmgren said…
Ibland sitter man och ritar och känner sig nästan fulländad. Sen går man in på Hedvigs blogg och inser att man bara ligger i startgroparna...
Oskar Forsgren said…
Men man ska ju å andra sidan inte jämföra äpplen och päron - i nischen gula ondskefulla dvärgar och serier fulla av b-filmsreferenser från 50-talet är nog Oscar oöverträffad!
Hedvig said…
Jag håller med Oskar F. :) och vill lägga till karikatyrer på den listan! :3

Popular posts from this blog

Tigars

Meep

Update

I'm rarely uploading art here anymore, but figured I'd post a little something to keep my page here at least a little bit up to date. :)