Monday, April 27, 2009

Yay! SPX!

Är precis hemkommen från SPX och pustar ut. Wow. Det var verkligen awesome i år! Massor av trevliga människor och bra fansin, kunde knappast bli bättre! Här följer ett litet fotoreportage:
Första dagen på SPX-marknaden, förväntansfull och lite nervös. Vi valde att ha ett bord i foajén istället för hörsalen, vilket senare skulle visa sig vara ett bra val. (Inne i hörsalen hade de ett liveband som dånade och gav alla där huvudvärk.) Tror nog inte att den lokalen var byggd för konserter, det mesta lät rätt så skränigt även om själva bandet kanske var bra. (Jag hörde dem inte själv.)
Jag sålde slut på mitt "Katt och Hund"-fansin redan första dan! (tio exemplar, menmen) Och träffade en massa trevligt folk! Bland annat Martin Rebas (ovan i svart jacka) och DevArt-folk som Chili19 (ovan i blått) och Choiicho
(nedan i mitten). Vilket var jättekul! Jag tiggde till mig lite bilder av dem i min gästbok som jag i vanliga fall alltid glömmer att plocka fram. Men inte den här gången! :)
Dag två; "Emma & Sara"- fansinet och "Katt och Hund" är slutsålda. (Yay!) Det som är kvar är 14 exemplar av sketchbooken och lite prints, samt ett särtryck ur "Bild och Bubbla" med några av Jockes serieoriginal. :) Och såklart vårt hemliga vapen; Aladdinasken!!
Och här vår skylt som vi satte upp på den för att folk skulle bli mer motiverade till att snaska;
Vi tog ett gäng varv runt mässan och samlade på oss fansin från olika bord. Det var mycket bra stuff i år!
Och mot slutet av dan... Var alla våra fansin slut! :D Endast några få prints kvar! Det var mycket bättre än vad både jag och Jocke nånsin hade vågat hoppas på! Tusen tack till alla ni som
handlade av oss! Hoppas vi ses igen på nästa SPX! :D

8 comments:

Göran S said...

Jag måste medge att jag är en smula besviken, Hedvig.

Men absolut inte på bilderna. De är kanonfina.

Hedvig said...

Ajdå, besviken på vaddå? o.O
Att jag fegade ur på mandomsprovet? ;)

Göran S said...

Och inte så lite heller!

Och det efter att du försökt tubba din intet ont anande väninna till det...

Fast det var roligt att få veta att Stina fortfarande tecknar, så du är väl förlåten då.

Carro said...

hehe ^^ jag visade mamma bilden av mig med dig och hon blev jätte förvånad ^^ syns nästa år ^^

Hedvig said...

Vad kul! :D
Och absolut! Det var kul att ses!

Martin Rebas said...

Hej, kul att ses (jag är personen med svart jacka som lyckades sno åt sig det sista "Katt och Hund"-fansinet)! Hoppas att du tecknar fler egna serier.

Karrey said...

Jätteroligt att ses. Älskar din skissbok. Så mycket liv! :D

Hedvig said...

Martin: Yay, tack detsamma! :D
Och jajjemen, jag har som ambition att få ihop nåt mer i serieform nästa år! :)

Karrey: Tack detsamma, gånger två! :P

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...