Tuesday, June 23, 2009

Aaangst

Jag tror jag har sovit bort mer än halva dan idag... :S Vet inte varför, har bara varit så himla trött. Resten av tiden har jag jobbat.

Håller för fullt på att leta lägenhet i Malmö eftersom jag kom in på serieskolans påbyggnadskurs. Jag har lite blandade känslor. Jag är glad att jag kom in, men jag känner mig ganska vemodig inför att flytta från Göteborg. Visserligen kan jag inte säga att jag har trivts supermegajättebra där heller med tanke på all kalabalik på jobbet det senaste året, men jag har lärt känna en del schyssta personer och staden i sig är helt underbar. Känns trist att lämna allt efter bara ett år.

Några bra grejer med flytten finns det i alla fall. Jag har en del bra kompisar i Malmö, samt min pojkvän. Det kan bli bra, och jag hoppas att det blir det. Jag är trött på att flytta en gång per år. ^^'

Well, nog med prat. Här är lite bilder som jag skramlat ihop mellan jobb och sovpauser.

7 comments:

Simon B. said...

Nämen grattis! Jag tror du gör succé som vanligt. (Råkade förresten se dig från en buss vid korsningen utanför Länsstyrelsen igår.)
:)

Metal_Minish said...

Jag är också glad att jag kom in i tvåan, men ja... Lite stress or something känner jag, I dunno.
Hoppas du hittar en bra lägenhet allafall X3

Går sommarkurs nu, så är du i Malmö kan du hojta till, är på skolan ändå... =3

JennyB said...

Synd att Göteborg blir en Heddi fattigare. Du får hälsa på ofta.
Lycka till med flytten!

Stef said...

Åh vad coolt att du kom in på tvåan :D Det här är första gången sen jag fick veta att jag inte kom in som det faktiskt känns trist, för det hade verkligen varit jättekul och jätteinspirerande att gå i samma klass som dig. Men vi kanske ses på Malmöfestivalen! :3

Hoppas allt går bra med flytten.

Göran S said...

Grattis!

Nästa steg i karriären borde därefter rimligen bli att bli upptäckt av ett stort franskt serieförlag och göra läckra, komiska fantasyserier i groteskt stora upplagor.

Jag ser fram emot att få läsa dem.

Hedvig said...

Simon; Aww, tack! :) Jaså? Jag missade dig då. Var du på väg mot Södervärn?

Metal Minish: Yesh! :) Och coolt! Will do!

JennyB: Jajemen, räkna med det! :P Och tack!

Stef: Aww, detsamma, verkligen! Och ja, absolut! Hoppas vi ses då!

Göran: Tack! Antingen dit eller in i animationsvärlden har jag som mål. :)

Simon B. said...

Nä, mot Värnhemstorget, du var gåendes i riktning från bussen när jag upptäckte dig (mitt på övergångsstället) så det gick tyvärr inte att vinka.

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...