Sunday, June 14, 2009

Svamp!

Jag var nöjd med linearten till den här bilden;

..Men är inte lika säker på om jag gillar hur den blev i färg... D: Urgh. Det är så trist när man har en bild framför sig om hur man vill att det ska se ut, men sen inte lyckas återskapa det. :S Jaja, nog om det. Får lägga mer krut på nästa bild istället.Igår var jag och Jocke på Mia och Fredriks bröllopsfest. Det var jättekul! :D Det var knytkalas, så alla fick ta med sig varsin maträtt. Jag och Jocke tog med oss vårrullar. Jag tror det var uppskattat, de tog i alla fall slut. :) Tror det fanns runt 60 olika maträtter! 8D Jag hann dock bara prova runt 5 innan jag blev proppmätt. Men gott var det!

5 comments:

Choiicho said...

Jag tycker den vart helt bedårande jag! 8D Men jag vet vad du menar, alltid lite frustrerande när bilden man gjort inte gör rättvisa till den bild man hade i huvudet. ^^

Göran S said...

Jag föredrar nästan alltid blyertsskisser framför tuschade bilder, och line art framför färglagt. I ditt fall, med din fina linje, brukar tuschning fungera mycket bra, men jag tycker alltid det är synd att (delvis) dölja eller överväldiga den fina linjen med färgläggning.

(Ett av de värsta exemplen är när man slaskar på en okänslig datorfärgläggning på Neal Adams' underbara line art från sjuttiotalet.)

Ett undantag ska jag dock nämna: "lepparden" nedan, som jag nog tycker är det finaste du gjort i färg.

petter_t said...

Whoa. 60. Rätter.
Jag är rätt avis! Gött för er! :D

Hedvig said...

Choiicho: Tack! Kul att du gillar den i alla fall! :)

Göran: Hehe, i det här fallet föredrar jag nog också linearten före det färdiga resultatet. Får kolla upp Neal Adams datorförstörda verk som du nämner också.

Petter: Ohyes, inte var det nån liten buffé inte! :P Du skulle varit med!

Jan b said...

Tjena Hedvig. Grattis till Serieskolan.

Den här linje-arten påminner mig om boken Three Shadows av Cyril Pedrosa. Om du inte sett/läst/köpt den, gör det. Du kommer gillar stilen och historien är väldigt fin och bra.

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...