Skip to main content

BAAAWWWW! D:

I had a bad weekend. :(
För det första var jag superförkyld och inte särskilt pepp på nånting. Jag stannade hemma från jobbet i fredags, för näsan rann konstant och jag hade dessutom ont i halsen. Men nu hade jag ju lovat sedan ett par månader tillbaka att jag skulle gå på Seriefestivalen i Malmö den här helgen, så jag masade mig ner dit efter mycket om och men.
Det var det tyvärr inte värt. :(
Mässlokalen var knappast större än min lägenhet, dörrarna stod konstant öppna och det fanns ingen värme där vi satt...
Lokalen var visserligen i centrala Malmö, men trots det väl undanskymd från allmänheten. Det enda som skvallrade om 'mässan' utanför portarna var en liten skylt där det stod "Seriemaskerad"...
Det kom kanske drygt 70 utomstående pers under hela mässan som varade i sammanlagt tre dar...
Även om personerna där såklart var jättetrevliga så kan jag inte hjälpa att jag önskar att jag gått på animationsdagen i Göteborg istället.... :S

Comments

Maria said…
Nääää-äj vad träligt hörru! En sådan halvtattig tillställning hade kanske varit acceptabel i Eskilstuna... men i (serie)metropolen Malmö??? Helt galet!

Hoppas du mår bättre nu/snart! KRAM :D
Valentin said…
...så var det förra gången också! Det minns jag, för jag fick pris. Med en utdelning, i en ganska så heltom lokal. Nnngh.

Jag förstår inte Seriefrämjandet, helt enkelt. Hur kan dom blåsa så mycket tid & pengar & energi och samtidigt totalt misslyckas med marknadsföringen? :/
Metal_Minish said…
Yep... Sadly är Seriemalmö så internt och boring att bara de i kretsarna känner till events och sånt. Så pinsamt att de knappt gjort någon reklam om det alls. Där var så få som kollade på cosplaycatwalken, man skämdes lite att man ens tvingat dit cosplayers som hade hoppats på nått mer konventaktigt...

Mådde själv inte så bra heller, så förlåt att vi inte kunde ses... =,<
Hoppas din förkylning går över snart, och att vi kan ses en annan gång... *hugs*
Hedvig said…
Maria: Tveksamt om det ens hade varit acceptabelt i E-tuna. :S Menmen. Jag mår bättre nu iaf. :)

Valentin: Näe, och vad tänkte de när de hyrde en 'mäss'lokal på typ tre kvm utan värme? :S

TW: Jupp, det slog mig oxå när jag satt där och insåg att jag kände igen typ varenda ansikte. Alla är arrangörer, var är besökarna? :S
Jodå, jag mår bättre nu. <3 Hoppas att du mår bättre oxå! Vi får höras av och ses nån annan gång! :3
sofia falkenhem said…
Som den som alltid gnäller på dålig marknadsföring måste jag ändå säga att det varit ovanligt mycket den här gången, som jag sett det från Japan iaf. Förstasida på sydsvenskans kulturdel osv. Folk kanske helt enkelt inte är... intresserade av serier?

Tråkigt att det var så internt, och ännu tråkigare att du missade andra festligheter. Hoppas du är piggare och gladare nu.
Kram

Popular posts from this blog

Tigars

Lions, Cats and Backgrounds

Lion-cat-doodle-thingy. :)
And some background practice. Reff was used for the right one.

Meep