Skip to main content

Det var en gogn....

...Två barn po 7 år som hete Hedvig och Maria. De jorde fräsha serier tilsamans. :D
Hehe, som bekant så hade jag Maria här på besök förra veckan vilket var jättekul! Hon tog med sig några av våra gamla serier som vi gjorde när vi var små. Här är lite av det:
Den underbara framsidan tecknades av Maria, likaså den nysiga bilden härunder; Prosit!
...Bilderna nedan har jag gjort... XD Lägg märke till hur bra texten får plats i pratbubblan i bilden nedan... XD
Och bakhuvuden ska vara stora, så hjärnan får plats! Sådeså! Fast då kan man ju i och för sig bli knufad..... XD
Hrrrm..... Ja! Det var den nostalgitrippen! :P Nu över till nåt betydligt nyare, nämligen några bilder som jag gjorde för exakt femton minuter sen;

16 år från nu kommer jag förmodligen skratta åt den här med.... XD

Comments

Maria said…
HAHAHA åååh dom är ju för underbara. Tur att man har förbättrats något, va? Inte minst i stavning och att fixa texten i pratbubblor så att det går att läsa... :D
sparrisen said…
hahaha fan va gulligt!!!!!! XD Får se om jag ringer dig ikväll för imorrn drar jag ju till Egypten hihihi :D
Metal_Minish said…
Aaaw, how cute... X3 Det är skoj att se på sånt ultragammalt man gjort, sen sånt halvgammalt där man sort-of får till det men ändå failar är pinsamt... ^^;;

De nya bilderna är riktigt fräcka, är det illustrator? =3
Håkan / Wakuran said…
Det ser ut som de äldre bilderna åtminstone delvis är avtecknade från någon professionell förlaga, men att det var litet knackigt att få till proportionerna ordentligt... =S
Hedvig said…
Maria: Haha milt sagt! :D

Sparris: Hehe tack! :P Hoppas du har det bra i Egypten!

Minish: Hehe oyesh! :P
Tackar! Nix, vanlig photoshoppensel. :)

Wakuran: Tror faktiskt att de där bilderna var ritade utan förlaga. Men jag vet att jag ritade Lejonkungen-inspirerat väldigt mycket när jag var i den åldern. (Som om jag inte gör det nu :P)

Popular posts from this blog

Tigars

Lions, Cats and Backgrounds

Lion-cat-doodle-thingy. :)
And some background practice. Reff was used for the right one.

Meep