Tuesday, November 3, 2009

Säg det med bilder...

Hm, dags för en lite positivare bloggpost kanske. :) Här är lite bilder som jag hållit på med nu på sistone.
Det här var mitt bidrag till Jimmys vandrande skissbok som lottades ut under ISV. Varje tecknare skulle på sin sida skära ut ett hål i bilden som tecknaren på nästa sida kunde bygga vidare på. Tony Cronstam var på sidan innan mig och hade gjort ett runt hål i övre högra hörnet. (Där vovven i ramen är) Jag gjorde mitt hål i munnen på den stora pippifågeln, och det som syns däri är faktiskt en hårig rumpa :D (Malin Biller gjorde bilden på nästa sida)
Ett litet färgexpriment. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men med lite träning så... Eller så köper jag filtret som gör hela den här mönstergrejen automatiskt... XD

Och en gammal skissdump som jag glömt att lägga upp här. En massa monster, plus skissen till bilden jag gjorde till Marias födelsedag. Maria kommer förresten hit imorn! Har inte träffat henne sen i somras, it'll be awesome! ^^

3 comments:

Maria said...

Duuuuude! :D Jag seeeeeer dej snart!

Lina Neidestam said...

Amen jag dör du är så skillad!
Ditt maner med bara tuschteckning i olika gråskalor är min favvo, det är skissigt och ledigt men helt perfekt samtidigt. Jag är så sjukt imponerad!

Hedvig said...

Wow, tusen tack!! Vad kul att du tycker det!

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...