Skip to main content

Artdump!

För ett tag sen fick jag för mig att jag ville återuppliva mina gamla anthro-figurer som jag haft sedan ett halvt liv tillbaka. Men, jag lät dem bli... dundundun! HUMANS!! Eller, cartoonmännsikor i alla fall.
Kanske inte så oväntat med tanke på att de har varit på väg dit ganska länge.. Först var de katter, sen katter med kläder, sen furries, sen furries med mer o mer mänskliga drag, sen anthros och nu, till sist, föll kattsvansen och öronen av och de blev människor. Evolution! :D



Och! Jag får ju inte glömma! Jag fick äran att färglägga bilden nedan! (Den är tecknad av Jeff Schultz!) Blev klar med den för lite drygt en vecka sen. Dags för bloggpremiär! :)
Tack till Karl-Erik som gav mig förfrågan! :)

Comments

K-E Lindkvist said…
Tack skall DU ha, Hedvig, som gjorde ett sånt högklassigt arbete med färgläggningen! Och nu vet jag ju dessutom hur Cheryl Blossom ser ut som brunett!;-) Mera av Jeff Shultz finns till beskådan här för den som är intresserad: http://www.comicartfans.com/GalleryRoom.asp?GSub=86767
Göran S said…
Lysande! Mer människor från Hedvig!

...Och "Vixie" längst ner till vänster är så het att hon borde bli huvudpersonen i en romantisk-komisk deckarserie.
Håkan / Wakuran said…
Först så lyckas K-E beställa ett specialmotiv av Jeff för Null komma niks, och sen lyckas han få samma motiv färglagt av Hedvig för Null komma niks.

Smooth operator!
Hedvig said…
Karl-Erik: Åh, tack! :) Det var kul att göra!

Göran: There will be more, there will be more... ;)

Wakuran: Det ä en bra låt ju! :D http://www.youtube.com/watch?v=5ESqcg6jPCA

Popular posts from this blog

Tigars

Lions, Cats and Backgrounds

Lion-cat-doodle-thingy. :)
And some background practice. Reff was used for the right one.

Meep