Monday, September 26, 2011

Bokmässan kort o gott...

Så, bokmässan är slut and stuff goes back to normal again. Jag hade en kul mässa de dagar jag var där. Alltid lika kul att återse alla gamla och nya bekanta. Mässor som bokmässan och SPX känns nästan lite som en familjeåterförening för mig. :)Kan inte gå mer än tre meter förrän man ser ett ansikte man känner igen.


Träffade bland annat Don Rosa som stolt visade upp sina egenodlade chilipeppar som han tagit med sig till mässan från USA. Jag smakade inte på nån men har fått höra från andra källor att det var starka grejer.



Jag var även förbi trevliga Tivoliredaktionens monter och ritade första rutan på deras stafettserie. Det kom många duktiga tecknare dit efter mig och resultatet sist jag såg det blev riktigt bra, så jag hoppas den dyker upp på deras hemsida snart. ^^ Jag blev så inspirerad att jag gjorde ett fanartomslag i min egen stil när jag kom hem.
Jag blev dock blyg under de senare dagarna på mässan. Tänkte flera gånger att jag skulle hälsa på folk men backade ur i sista stund. Det är jobbigt att vara blyg I tell ya. -__-



Men vi kan ju säga att jag spelade zombie. Apart förlag drog ihop en massa folk till en stor zombicollabbild. Den blev kickass! Den ska lottas ut till någon av dem som köpt boken om jag förstått det rätt. ^^ Det var mässan för mig. Nu dax o fortsätta jobba.

7 comments:

HenriekeG said...

Man, I really hope I can come visit someday!

Karl-Erik said...

Jag är stum av beundran! Du är utan tvekan funny animal-omslagens Adam Hughes! Har Joakim låtit dig göra något omslag till Tom & Jerry än?
(Är det till salu...?;-))

Göran Semb said...

Fanart?!? Vet Tivoli sitt eget bästa slukar de upp det där omslaget i rödaste rappet!

Fredrik // Spiff said...

Kul bild på Don :)

Jag blev riktigt inspirerad på bokmässan. Det var kul att träffas. Jag hoppas det blir snart igen. Mitt vardagsrum är nu fullt med 13472 små idélappar för nya boken. :)

Mariana Moreno said...

Oh wow!! Thanks so much for the link at your blog and for the add at facebook!! *humbled humbled* XD Warmest regards!!

Oh and thanks for the gadget!! *stalk stalk*

Hedvig said...

Thanks for all the comments you guys! :)

Karl-Erik: Tyvärr är den bara digital. :/ Men nästa omslag jag gör ska allt bli traditionellt! :)

Karl-Erik said...

Ditt "omslag" skulle kanske passa som inhäftad poster i tidningen? Eller premie för prenumeranter?

Ser fram mot ditt nästa försök, för övrigt.

New artbook out now!

Wohoo! It’s September and my first artbook is now officially up for grabs! 😃 I’m trembling with excitement as I’m typing this, hoping yo...